Saturday, December 15, 2012

Одговори на трите парадокси

Во понеделникот на 10.12.2012 година во делот Парадокси поставив три парадокси, Неправдија, Племе човекојадци и Берберот. Кога ги поставив не ги напишав нивните одговори, оставив временска рамка со цел некој да се обиде да ги одговори, сите или барем некој од нив. Временската рамка денес истекува и поради тоа одговорите на поставените парадокси сега се напишани. Одговорите се следни:


Неправдија -
     Одговор: Обвинетиот зема едно ливче и веднаш го проголтува. Тогаш, според законите на судењето може д асе тврди дека на него пишувало спротивно од она што е напишано на преостанатото ливче. Бидејќи на преостанатото ливче пишува „смрт“, судијата морал да го ослободи.


Племе човекојадци -
     Одговор: Истражувачот ќе се спаси ако изјави „Вие ќе ме сварите“. Имено, тогаш не смеат да го испечат, бидејќи печењето е предвидено за вистинита изјава, а кога би го испекле, изјавата „Вие ќе ме сварите“, би била лажна. Но не смеат ни да го сварат бидејќи варењето е предвидено за лажна изјава, а кога би го свариле, изјавата „Вие ќе ме сварите“ би ибла вистинита. Според тоа, ако поглаватарот го одржи даденото ветување, истражувачот нема ниту да биде сварен ниту да биде испечен. Решението на поставениот проблем е во следново: Од пресудата на поглаватарот во прв момент се чини дека истражувачот сигурно ќе настрада, бидејќи било која изјава да ја даде, таа ќе биде вистинита или лажна. Меѓутоа изјавата „Вие ќе ме сварите“ сама по себе не е ниту вистинита ниту лажна во даденниот момент, туку нејзината вистинитост односно невистинитост зависи од идните настани.


Берберот -

     Одговор: Постојат две можности, или берберот се бричи сам или берберот не се бричи сам. Следната дискусија покажува дека и двете можности доведуваат до прекршување на законот. Во првиот случај, ако берберот се бричи сам, тогаш тој спаѓа во оние жители кои берберот не смее да ги бричи, што значи дека го прекршува законот. Во вториот случај, ако тој не се бричи сам, тогаш според законот него треба да го бричи берберот, т.е. тој треба да се бричи сам, па затоа повторно го прекршува законот. Проблемот во оваа парадоксална состојба е во тоа, што усвоениот закон не одредува кој ќе го бричи берберот.

0 коментари:

Post a Comment